بهار آموزش با تخفیف های شگفت انگیز توسینسو بهار آموزش با تخفیف های شگفت انگیز توسینسو
مانده تا پایان تخفیف
مشاهده دوره ها
0

درایو z و میکروتیک در شبکه

با سلام

در راه اندازی دامین در یک شبکه اداره دولتی با یک مشکلی روبرو شده ایم

1- میخواهیم وقتی همه کامپیوترها که به دامین join شدند درایو z داشته باشند (mapDrive) . و دسترسی به هارد خود کامپیوترهای کلاینت را از کاربران بگیریم تا نتواند اطاعات بر روی هارد خود ایجاد کنند یا کپی کنند . این کار به این منظور صورت می گیرد که همه اطلاعات و فایلهای اداره در سرور مرکزی باشند تا هم بخاطر هارد mirror و هم بکاپ گیری آسان از پوشه ها و فایلها احتمال از بین رفتن اطلاعات پایین بیاید.

حالا در این سناریو با چند مشکل روبرور هستیم :

1- اینکه برخی قسمتها مانند حراست ( حراست 2 کامپیوتر دارد که یکی مخصوص نرم افزار و مکاتبات حراست است که اصلا به شبکه LAN متصل نیست و یکی دیگه برای کارهای معمولی اداه ) میگوید که من حراست هستم و نباید اطلاعات من در سرور باشد.

2- بخاطر اینکه در شبکه از میکروتیک استفاده می کنیم و برای استفاده از اینترنت به کاربران توسط هات اسپات حجم دادیم و سرعت تعریف کردیم . وقتی کاربران به میکروتیک متصل میشوند هنگامی که از اینترنت استفاده نمیکنند و در شبکه فایل رد و بدل میکنند بازهم از حجمشون کم میشه و همچنین سرعت دریافت فایل از شبکه LAN نیز پایین میاد.

دوستان لطفا راهنمایی کنند

پرسیده شده در 1393/03/03 توسط

7 پاسخ

1

سلام

بر روی فایل که map driv رو ساختید برید راست کلیک proprties روی تب securetiy دکمه advanced بعد گزینه دوم edit رو کلیک کنید میتونید از این طریق تغییرات رو لحاظ کنید

سلام 

بر روی فایل که map driv رو ساختید برید راست کلیک proprties  روی تب securetiy    دکمه advanced بعد گزینه دوم edit   رو کلیک کنید میتونید از این طریق تغییرات رو لحاظ کنید
||http://network.tosinso.com/files/get/15e8d141-f09d-4fd4-b132-f9d65d41bc30||

پاسخ در 1393/03/03 توسط
0

با سلام

این روش که میگم امتحان کنید نتیجشو اعلام کنید تا در صورت درست نبودن روشهای دیگه رو امتحان کنیم.

اگر فرض کنیم رنج آی |ی کاربران لوکال شما192.168.1.0/24هستش تو بخشwalled garden ip listاین تنظیمات انجام بدید ببینید انجام میشه یا نه.

تو همین پنجره که داری رنج آی پی رو addمی کنی اون بالا یه گزینه به اسم سرور هست مطمئن نیستم اونو تو چه حالتی باید قرار داد یه بار هیچی انتخاب نکن ببین درست کار میکنه یا نه یه بار اسم سرورتو انتخاب کن یه بار هم وقتی اسم سرور انتخاب کردی اون علامت پوشتشو همون علامت تعجب انتخاب کن ببین با کدوم درست کار میکنه هر کدوم از کارهایی که تو بالا بهت گفتم انجام دادی بعدش برور تو بخش فایروال بخش connection trackingیه بار غیر فعالش کن 5ثانیه صبر کن تا خالی بشه بعد دوباره فعالش کن تا تنظیمات درست اعمال بشه. این بخش connection trackingخیلی مهم هر تغییری داری یه بار برو جدول پر و خالی کن.با سلام

این روش که میگم امتحان کنید نتیجشو اعلام کنید تا در صورت درست نبودن روشهای دیگه رو امتحان کنیم.
اگر فرض کنیم رنج آی |ی کاربران لوکال شما192.168.1.0/24هستش تو بخشwalled garden ip listاین تنظیمات انجام بدید ببینید انجام میشه یا نه.
تو همین پنجره که داری رنج آی پی رو addمی کنی اون بالا یه گزینه به اسم سرور هست مطمئن نیستم اونو تو چه حالتی باید قرار داد یه بار هیچی انتخاب نکن ببین درست کار میکنه یا نه یه بار اسم سرورتو انتخاب کن یه بار هم وقتی اسم سرور انتخاب کردی اون علامت پوشتشو همون علامت تعجب انتخاب کن ببین با کدوم درست کار میکنه هر کدوم از کارهایی که تو بالا بهت گفتم انجام دادی بعدش برور تو بخش فایروال بخش connection trackingیه بار غیر فعالش کن 5ثانیه صبر کن تا خالی بشه بعد دوباره فعالش کن تا تنظیمات درست اعمال بشه. این بخش connection trackingخیلی مهم هر تغییری داری یه بار برو جدول پر و خالی کن.||http://network.tosinso.com/files/get/9af4bb18-fc65-4db4-985c-36917933d40f||

پاسخ در 1393/03/03 توسط
0

سلام دوست عزیز. فعلا نتونستم این روش شمار رو تست کنم. بعد از تست حتما نتیجه رو براتون اعلام میکنم

پاسخ در 1393/03/08 توسط
0

اایجاد نیست شما یه پوشه رو توی سیستمتون ایجاد کردید بعد رو کلاینت ها map drive اون رو ساختید درسته؟

حالا رو سیستم خودتون رو همن پوشه ای که map drive مراحل بالا رو برید درست میشه

پاسخ در 1393/03/03 توسط
0

ولی کلا سوال من یه چیز دیگه است. نه ایجاد درایو مپ .

پاسخ در 1393/03/03 توسط
0

با سلام

دوست عزیز نتیجه رو اگه امکانش هست اعلام کنید تا من و بقیه دوستان هم استفاده بکنیم.

مشکل شما باwalled garden ip listحل شد؟

پاسخ در 1393/03/05 توسط
0

این مراحل فقط مجوزهای کاربران رو مشخص میکنه منظور من اینکه هنگام خواندن یا نوشتن اطلاعات در درایو z ( دایو مپ) وقتی از ترافیک شبکه استفاده میشه حجمی که برای اینترنت کاربران در میکروتیک تعریف کردیم از حجمش کاسته میشه یعنی حتی ارسال فایل در داخل شبکه از حجم ترلفیکشون کاسته میشه در حالی که ما در میکروتیک برای کاربران حجم تعریف کردیم که اینترنتشون محدور بشه اما اتوماتیک ترافیک شبکه داخلی رو هم برای حجمشون در نظر میگره

پاسخ در 1393/03/03 توسط

پاسخ شما