DAEMON در لینوکس
سلام در لینوکس daemon چیه و کارش دقیقا چیه اگه میشه یک مثال هم از کاری که میکنه بزنید
ممنون
1 پاسخ
به زبان ساده daemon در سیستم عامل های لینوکس و یونیکس همون Service ها در سیستم عامل ویندوز هستن که به عنوان پراسس در background (ما نمیبینیم شون و Interactive نیستن) سیستم عامل کار می کنن و توسط Kernel سیستم عامل مدیریت میشن و به درخواست هایی که ازشون میشه با توجه به سرویسی (...,SSH,DNS,HTTP,FTP,DHCP) که میدن ، پاسخ میدن البته بعضی از سرویس ها مثل kmod و uuidd و ... تحت شبکه سرویس دهی نمی کنن بر خلاف سرویس هایی مثل sshd و named و httpd و ... . اسکریپت daemon ها توی لینوکس تو مسیر /etc/init.d/ قرار میگیره که برای Start یا Stop یا Enable و Disable کردن daemon (سرویس) ها ازشون استفاده میشه. شما با اجرای دستور service --status-all میتونید تمام daemon های در حال اجرا رو مشاهده کنید. باز هر سوالی در خصوص daemon داشتید بپرسید.