50٪ تخفیف روی تمام دوره‌ها!
پایان تخفیف تا:
مشاهده دوره‌ها
1

پیشنهاد بهترین شاخه تخصص شبکه برای حرفه ای شدن و آینده کاری

سلام دوستان عزیز ، راهنمایی شما را نیازمندیم ، اگر بخوام بصورت تخصصی و حرفه ای در یکی از شاخه های شبکه شروع به فراگیری کنم تا جایی که به Expert برسم چه شاخه ای رو پیشنهاد میدین ، می خوام خیلی ریز و دقیق نظر بدین مثلا اگر میخواین بگین Microsoft بگین Exchange ، چون وقتی میگین Microsoft خودش دریایی از تخصص هاست ، یا Cisco می خواین بگین ، دقت کنین خود سیسکو چه همه CCIE داره (R&S ,DataCenter,Cloud,Securityو ...) دیگه خودتون میدونین شبکه چه همه ریزه کاری داره

 There is a Long Way to go

اینم تعدادی از اسامی فعال در حوزه شبکه

Citrix,Vmware,Mikrotik,Netapp,Hp,Microsoft,Cisco,Veem,OpenStack,Amazon,EMC,Linux

ممنون که وقت میزارین

پرسیده شده در 1395/02/19 توسط

13 پاسخ

1

مهندس سیروس زاد عزیز

بسیار توصیف زیبایی بود

ممنون

پاسخ در 1395/02/21 توسط
3

من خودم ترکیب سیسکو و مجازی سازی رو دوست دارم. همون طور که دوستان بالا اشاره کردند.

بحث Storage هم خیلی خوبه اما دوره هاش در خارج هست و داکیومنتی وجود نددره تقریبا!

پاسخ در 1395/02/19 توسط
6

من به شخصه اگر میخاستم به کسی پیشنهاد بدم در حوزه مایکروسافت کار کنه SharePoint رو بهش پیشنهاد می دادم . به نظر من سنگین ترین و حجیم ترین و نامحدودترین سرویس شبکه ای مایکروسافت هست که چون امکان برنامه نویسی براش هم وجود داره بی نهایت بزرگه و سازمانی های زیادی هم به دنبال متخصص این حوزه هستند.

پاسخ در 1395/02/19 توسط
2

مهندس قنبری همیشه لپ مطلب رو میگه باریکلا به این توجه نکرده بودم درسته سیسکو اول میاد مفاهیم رو کامل یاد میده بعد یه مثال کوچولو می زنه! ولی چون همه چی مطلب رو یاد داده هم میشه راحت tshoot کرد هم تمامی مسائل رو حل کرد

پاسخ در 1395/02/20 توسط
1

در رابطه با مفاهیم من کاملا با شما موافقم و همیشه به دوستان و عزیزانی که قدم در راه شبکه میزارن رو این موضوع تاکید میکنم

اما در مورده انتخاب تخصص جدا از علاقه من شما عزیزانی که در این مبحث فعالیت میکنین و متوجه تغییرات میشین ، میتونین مشخص کنین چه تخصص هایی آینده داره و بازار خوبی داره

یا حتی چه تخصص هایی کمیابه و ارزشمند

پاسخ در 1395/02/20 توسط
0

با سلام

شاید این فایل بتونه دید کاملی نسبت به زمینه ای که می خواین ادامه بدین و مسیر اون بهتون بده

it-certification-roadmap
پاسخ در 1395/02/20 توسط
4

بذار دلیل انتخاب سیسکو رو واسه ادامه تحصیلات شبکم بگم شاید تو هم رفتی کلاً سمت درجات عالی سیسکو!

من تقریباً مثل خودت تو زمینه کامپیوتر و شبکه از محصولات اکثر شرکت ها استفاده کردم و دور نماشونم دیدم فقط هیچ کدوم مثل سیسکو بی کران نبودن! الان یه چیزی میگم بچه های میکروتیک میریزن سرم بنبارانم می کنن! کسی بخواد تو میکروتیک استاد استاد بشه به نظرم با تمرین و یادگیری مداوم 5 ساله شاید هم کمتر کلاً میکروتیک رو (در هر زمینه) تموم کنه و مطلبی نمونه واسه یادگیری! مایکروسافت هم شاید 10 سالی طول بکشه! نمیدونم فقط حدث بنده هست ممکنه اشتباه باشه و قبول هم می کنم اگه اشتباه بود

ولی به شخصه 10 سال سیسکو رو مداوم بخونم و مدام تمرین کنم و در سازمان های بزرگ کار کنم و... فقط بخشی از سیسکو رو می تونم تموم کنم

افرادی مثل Narbik که طراح سوالات CCIE هست و کتاباشم اون نوشته تونسته فقط 3 تا مدرک CCIE بگیره (خودشم بعد این همه سال و تجربه)

من به شخصه فردیم که دوس دارم تا آخر عمرم چیزی رو که دوست دارم یاد بگیرم و اگه چیزی تمومی داشته باشه دلسرد میشم، شاید خصلت بدی باشه ولی من اینطوری راحتم

واسه همین بعد کار کردن با انواع دستگاه ها و شرکت های مختلف آخر سر به این نتیجه رسیدم که من به سیسکو عشق دارم و شرکتشو از هر لحاظی قبول دارم چون تا حالا کم و کاستی ازش ندیدم و مهمتر از همه تمومی نداره این منو راضی نگه داشته

حالا اگه نظرت Expert شدن تو زمینه های مختلف سیسکو هست یه پیشنهاد دارم:

اول CCIE Routing and Switching و تموم کن بعد ببین چی دوس داری در ادامش بخونی

چون به نظر من R&S لازمه تمامی رشته های دیگه سیسکو هست چون بدون دونستنش یه جای شبکه لنگ میمونی

پاسخ در 1395/02/19 توسط
2

درود

دوست عزیز نظر شخصی من روی Juniper هست، اکثر دیتاسنترهایی که در ایران هستن در به در دنبال متخصص Juniper میگردن، متخصص توی حوزه محصولات این شرکت نداریم، این لینک هم در جهت معرفی و آشنایی شما با محصولات شرکت Juniper

پاسخ در 1395/02/19 توسط
3

نظر تمامي مهندسان رو كاملا موافقم ولي من به شخصه يك ساختار ذهني از متخصص شدن در زمينه it دارم شما اگر به يك متخصص it نگاه كنيد شايد اون رو در نوك يك هرم ببينيد يا در بالاي يك آسمان خراش خب اگر ساختار اين آسمان خراش رو نگاه كنيم ميبينيم كه در ابتدا بر روي يك سري ستون هاي پايه سواره سپس هر چه به طبقات بالاتري ميريم از تعداد ستون هاي افقي كمتر ميشه و به ستون هاي خاص تري ميرسيم تا اينكه در نوك اين ساختمان فقط يك ستون هست دنياي IT هم همينطوره يك متخصص بايد در ابتدا بياد و بر چند ستون پايه و عمومي ساختمان تخصص خودش رو پي ريزي كنه كه تمامي اينها در يك سطح افقي قرار دارند مانند A+network +electronic basic_basic programming

در طبقه بعد MCSACCNALPIC

در طبقه دوم MCSECCNAlpic2

در اين طبقه بسته به علاقه ميتواند ستون cisco رو قوي تركنه يا microsoft يا linux به علاوه اضافه كردن مجازي سازي كه از واجبات دنياي امروز شده

در طبقه سوم ميتونه با افزايش قدرت مجازي سازي يكي از ستون هاي طبقه دومم با خودش بياره بالا تا اينجا واسه نماي دور ساختمانشم ميتونه طراحي و راه اندازي وب و گرافيك مثل فتوشاپو اينارم بلد بشه ،،،

حالا نوبت به طبقه چهارم ميرسه كه بايد در اين مرحله ديگه در يكي از ستون هاي طبقه دوم ديگه استاد شده باشه مثلا ccie و در كنارشم مجازي سازي NSX رو ياد بگيره يا هر شاخه ديگه از مجازي سازي

و در آخر هم با تك ستون مجازي سازي و cloud در اين زمينه يك expert درIT شده باشه

حالا نرم افزار هاي مثل شيرپوينت exchange lync و غيره هم ميتونه يك ستون تو يكي از طبقاتش باشه ميگم بايد با اين سختار به نظرم يك متخصص خودشو بسازه حالا اين ستون ها ميتونن هر مبحثي تو ITباشن و يك متخصص بايد از بيشتر مباحث IT سر در بياره،،،،

پاسخ در 1395/02/21 توسط
4

به نظر من دنبال برند نباشید چون هر روز و براساس شرایط می تونه استفاده از یک برند کم یا زیاد بشه

بهترین کار اینه که دنبال مفاهیم باشید شما مفاهیم رو به خوبی یاد بگیرید می تونید سریع با هر دیوایسی کار کنید به طور مثال پروتکل مسیریابی OSPF رو در نظر بگیرید روی اکثر روترها وجود داره از سیسکو بگیر تا میکروتیک حالا شما مکانیزم و مفاهیم این پروتکل رو بدونید هر دستگاه رو بخواید کانفیگ کنید فقط نیاز دارید که دستوراتش رو بدونید و خیلی سریع می تونید از پس کار بر بیاید

دلیلی که من به سمت سیسکو رفتم و اونو شروع کردم اینه که یه چیز و که می خواد یاد بده از اول نمیره سروقت تجهیزاتش اول میاد مفاهیم و نحوی عملکرد پروتکل ها و ... رو میگه بعد میاد نشون میده که چطوری روی تجهیزاتش می تونید اینو پیاده سازی کنید

پاسخ در 1395/02/20 توسط
2

اما اینکه شما چه تخصصی رو می خواین انتخاب کنید به خودتون و علاقه شما برمی گرده و به نظرم در ابتدا بهتره که با تخصص های مختلف شبکه یه آشنایی کلی پیدا کنید بعد برحسب علاقه برید دنبال چیزی که دوست دارید

پاسخ در 1395/02/20 توسط
4

آقا من حرفمو در مورد اینکه مایکروسافت 10 سال طول میکشه کامل تموم شه رو پس می گیرم :دی

چون اطلاعاتی از Share Point نداشتم و ندارم

پاسخ در 1395/02/19 توسط
3

مهندس محمودی فرمایش شما در حال حاظر در ایران درسته ولی در آینده اگه دیتاسنتر ها تصمیم بگیرن برن رو Nexus سیسکو اونوقت پارسا جان هرچی خونده میره باد هوا؟

شاید به صورت موقتی سوییچ های juniper تو کشورمون استفاده میشه با زیاد شدن متخصص های سیسکو میره رو Nexus

بعدش، Virtualization رو هم لحاظ کنیم سیسکو واسه دیتاسنترهای بر بستر مجازی محصولات مجازی مثل:

ASAv (فایروال)

Nexus 1000v (سوییچ)

CSR 1000v (روتر)

داره که Juniper نداره

به نظر من منطقی نیست یکی بدون لحاظ آینده بره سمت Juniper و توش Expert بشه

20 سال دیگه چیکار کنه؟

پارساجان شما که در هر زمینه ای تقریباً کار کردید، خودتون از کدوم بیشتر خوشتون میاد؟ اینو بگین میشه راهنمایی عالی داد

پاسخ در 1395/02/19 توسط

پاسخ شما