در میکروتیک PPTP Server با گوشی متصل میشم اما با ویندوز 10 نمیشه
با سلام.
بنده سرور خریدم و روش سیستم عامل میکروتیک نصب کردم (برد ندارم).
اطلاعات شبکه ام هم ضعیفه و تازه با سایت بی نظیر شما آشنا شدم
میخوام روی این سرور vpn server pptp راه اندازی کنم که آیپی ام موقع اتصال به نت تغییر کنه.
به کمک آموزش های این سایت و سایت های دیگه تونستم pptp server رو سوار کنم. الان با گوشی ام که اندروید 6 هست میتونم خیلی راحت بهش vpn بزنم و نت هم وصل میشه و آیپی هم عوض میشه. اما هر کاری می کنم نتونستم با لپ تابم بهش vpn بزنم. توی عکس زیر تنظیمات و لوگ رو گذاشتم مشاهده کنید.
وقتی توی connection های firewall دیدم متوجه شدم ارتباط های موبایلم از پروتکل tcp هست و سرور همشون رو establish میکنه اما ارتباط های pc روی پروتکل gre هستند و هیچ کدوم stablish نمیشن. بعد از کلی سرچ متوجه شدم که برای pptp باید پورت 1723 روی tcp و gre باز باشن و سعی کردم از forward در firewall درستش کنم اما نشد. (نمیدونم فوروارد کردنم درست بوده یا نه)
سرور رو خام گرفتم و هیچ کاری روش نشده و یک اینترفیس either1 از اول داشت.
ممکنه جایی که ازش سرور خریدم این پروتکل رو بسته باشه؟ (سرور ایرانه)
شرمنده اگر سوالم بده یا مشکل داره (تو شبکه تازه کارم)
ممنون میشم راهنمایی ام کنید و راهی جلوی پام بزارید.
تشکر و ممنون از وقتی که میزارید اینجا :)
27 پاسخ
شرمنده اذیتتون کردم
ورژنش 6.38.5 هست. از جایی که سرور رو خریدم گفتن کرک شده است.
اگر باید آپدیت کنم لطفا بگید چطور باید آپدیت کنم؟ باید تیکت بزنم به پشتیبانی فنی یا خودم میتونم آپدیت کنم.
تشکر
تشکر
میخوام همه جا رو هر ویندوزی در دسترس باشه.
انجام دادم .. انگار قسمت نیست وصل بشه.
اون گزینه use encryption اولش روی default بود گوشی هم وصل نمیشد از انجمن میکروتیک پیدا کردم که گفته بودن بزارید روی required بعد از اون گوشی وصل میشد اما pc خیر. الان هم عوض کردم و گوشی وصل نمیشه.
ip هم درست کردم استاتیک سرور رو گذاشتم.
متاسفانه با تنظیم کارخونه مجدد هم مشکل حل نشد و به همین نحو موند. و تا گزینه l2tp رو فعال و key براش انتخاب نکنم وصل نمیشه. کامپیوتر فقط با l2tp وصل میشه. موبایل با هر دو وصل میشه اما pc فقط l2tp
ممنون از راهنمایی تون
بله ممنون.
لایسنش رو نگاه کردم LEVEL 6 هست پس usermanager خوب هست. باهاش هم فکر کنم میشه اکانتینگ متمرکز کرد.
تنها مشکلم همون pptp برای pc هست که انشاله حل میشه
دستتون درد نکنه خیلی خوب بود و لطف کردین.
پرو فایل تنظیم کردید
دوست عزیز در پروفایل ppp باید جلوی local address شما ip استاتیک روترتون که بهش وصل میشین رو وارد کنید
در سربرگ دوم (protocol) هم use encryption رو روی دیفالت بزارین
بعد از همه این کارها روتر رو یک بار reboot کنید و بعد در ویندوز یک کانکشن جدید بسازین و tpye رو روی اتوماتیک بزارین و تست کنید و ببینید بازم مشکل دارین
راستی من در ویندوز 10 قدیمی این مشکل رو تا حدی داشتم که با تعویض ویندوز 10 به ورژن 1703 این مشکل حل شد
نه خواهش میکنم نمیدونم شاید مشکل از همین کرک باشه
میترسم بگم آپدیت کنید و کرکش بپره با خودشون صحبت کنید بهتره
الان ویندوز شما چی میشه که نصب نمیشه؟ پیغامی میده؟
کانکشن جدید تعریف کردین؟
با ویندوز دیگه تست کردین شاید مشکل از ویندوز شما باشه
الان من L2tP رو فعال کردم و شنیدم که امنیتش هم بیشتره. کلا PPTP رو بستم و radius اش هم درست کردم و الان با usermanager خیلی خوب کار میکنه. (و یه کار جالب زبانش رو هم فارسی کردم)
فقط درگیر سرعت نتم که من محدودیت نزاشتم اما سرعتم افت میکنه. از ۵۰۰k میاد ۲۰۰k البته نت خونه هم ضعیفه هم سرور میکروتیک ارزون و بی کیفیت هست. باید بررسی کنم ببینم داستان چیه.
و یه سوال دیگه اینکه کسی میدونه usermanager چند تا اکانت رو همزمان میتونه ساپورت کنه. میخام ببینم تا کجا جواب میده. اگر وسط کار مجبور شم ibsng نصب کنم خب بهتره از همین الان بی خیال usermanager بشم و برم تو کار ibsng یا سیب. لطفا اگر کسی اطلاع از نسخه های رایگان ibsng و sib و قیمت نسخه های پولیش دارن لطفا یکم اطلاعات بدن که ما یه برآوردی کنیم.
تشکر از همتون
اگر کسی مشکل من رو هنوز داره بگه که با کمک دوستان حلش کنیم.
دوست عزیز روترتون رو خیلی بهم ریختین اگر براتون مقدوره و همه چی رو یاد گرفتین یک بار روتر رو به تنظیمات کارخونه برگردونید و دوباره تنظیم کنید مشکل حل میشه
ibsng و سیب نرم افزار های اکانتینگ ایرانی واقعا عالی هستند مخصوصا ibsng بستگی داره اگه شبکتون دومین بیس باشه خوب ibsng یاسیب اگر قرار هست در شبکتون ویپ اجاره بدید قطعا ibsng اگر مثلا محیط دانشگاهی هست و نیاز به کش کردن دارید سیب بهتره اگر قراره اینترنت عمومی بدید در جا های مختلف و نیاز به مدیریت متمرکز داری اکانتینگ انلاین ارم بهتر هست و خود مایکروسافت هم میتونه باشه منظورم ویندوز سرور هست
پس باید سرور جدید بخرم و لایسنسش کنم و میکروتیکش رو اپدیت کنم که احتمالا pptp اونجا درست کار کنه.
ممنون
Ibsng و sib چی؟ شما چی استفاده می کنید و چی ترجیح میدین؟
با L2TP و انتخاب share key مشکل حل شد. اما یه مساله جدید هست اینه که قبلا ردیوس و usermanager کار میداد الان نمیده. نشستم پاش ببینم میتونم درستش کنم یا نه
بله با دو تا ویندوز 8 و یک 10 جدیدتر از خودم هم تست کردم اما فایده نداشت. ریبوت کردم. vpn ها رو هم قبلا و الان چند بار ریمو کردم و ساختم حتی بعضی جا ها دیدم نوشته بودن بقیه vpn هاتون هم پاک کنید انجام دادم.
گاهی login میشه چند ثانیه بعد log out میشه. (کانتت نمیشه . تو عکس مشخصه) و vpn ویندوزم ارور های مختلف میده
the ppp link control protocole was terminated بیشترین اروری هست که میاد
بیشتر مواقع میزنه connecting بعد میره روی verifing و کلی طول میکشه آخرشم هیچ.
باشه من تیکت میزنم به پشتیبانی
ممنون
اگر روی اتوماتیک بزارین و درست کانفیگ کرذه باشین خودش انتخاب میکنه و مشکلی نداره
دوست عزیز اگر لایسنس میکروتیک شما level 6 باشه یوزر منیجرش نا محدود است البته ibsng و سیب کاملتر هستند و گزارشهای بهتری دارن
سیب که سایت خودش رو داره و برای 100 تا یوزر حدود 4 تومن بود
ibsng هم نسخه رایگانش بد نیست اما نسخه پولیش هم جوین دومین میشه و هم سایتهایی که کاربران بازدید کردن رو میشه دید و گزارش گرفت
سرور میکروتیک من الان کاملا داره کار میکنه و با همه گوشیها و همه ویندوزها داره کار میکنه و مشکلی هم نداره
ورژن میکروتیک شما چیه؟ آپدیت هست؟
ورژن ویندوز 10 من 1607 هست. اما من هم روی ویندوز 7 هم دو تا 8 دیگه و یه 10 جدیدتر تست کردم فایده نداشته.
خیلی ممنون از آقا رسول گل مشکل من حل شد
درود
دوست گرامی لطف می کنید توضیح بدید چطوری مشکل شما حل شد.
سپاسگزارم.
بستگی به لایسنس داره
یک فرق دیگه هم که با سرور من داره اینه که توی قسمت pptp server قسمت defult profile من defult -encryption انتخاب شده
شما هم همین انتخاب رو بزارین و توی سربرگ دوم use encryption رو روی دیفالت بزارین
دوست عزیز سرور جدید و لایسنس نمیخواد همین سرور شما جواب میده و کافیه
سیب که سایت خودش رو داره و میتونید به سایتش مراجعه کنید برای 100 تا یوزر حدود 4 تومن بود
ibsng هم نسخه رایگانش بد نیست اما نسخه پولیش هم جوین دومین میشه و هم سایتهایی که کاربران بازدید کردن رو میشه دید و گزارش گرفت
اگه كرك هست به هيچ وجه اپديت نكنيد
بيايد l2tp راه بندازيد
توي ويندوز من هم مشكل داشت ظاهرا به دليل امنيت پايين مايكروسافت داره ميره مثل اپل اونرو حذف كنه
سلام
دوست عزیز ویندوز منم 10 است و به میکروتیک وصل میشم و مشکلی ندارم
دوست عزیز میکروتیک شما مستقیم به اینترنت وصل است پس نیازی به پورت فوروارد ندارین
توی قسمت ppp گزینه lt2p server رو بزنید و تیک enable اون رو هم بزنید و تمامی تیکهای اتنتیکیشن رو هم بزنید
در صفحه pptp server هم همه تیک های اتنتیکیشن رو بزنید
ورژن ویندوزتون چیه؟
1703 است؟
خیلی ممنون
نه من به ویندوز 10 ایراد نگرفتم. روی ویندوز 8 هم تست کردم به همین نحو بود.
به نظر میاد عیب از کانفینگم در میکروتیک هست.
لطفا عکس رو هم نگاه کنید.
این کاری که گفتید کردم اما بی فایده بود :(
موبایل خیلی خوب کانکت و دیس کانکت میشه اما pc خیر
دوست عزیز درسته که pptp امنیتش کمتره اما سرعتش بهتره
این کاهش سرعت شما بخاطر l2tp است