سوالی راجب کانفیگ کارت شبکه در دبیان
دوتا سوال دارم :
1- تو کانفیگ کارت شبکه برای تعین dns server من این مقادیر رو نوشتم :
dns-nameservers 10.10.10.1
nameserver 10.10.10.1
سوال اینه که وختی لاین dns-nameservers رو نوشتم آیا لازمه که در پایینش هم لاین nameserver رو هم بنویسم یا اینکه نه لاین nameserver اضافه ست و نیازی به نوشتنش نیس؟
--------------
2- وختی تو این کانفیگ فایل etc-network-interface ادرس dns server تعین میکنیم دیگه کانفیگ فایل etc-resulv.conf چیکارست؟ چرا باید تو این کانفیگ فایل ادرس dns بنویسیم؟ پس لاین کانفیگ dns server تو کارت شبکه etc-network-interface/ چه کاری انجام میده؟
1 پاسخ
Library زبان C و همچنین سایر Library های Resolver دیگه برای پیدا کردن لیستی از nameserver ها به فایل etc//resolv.conf// نگاه می کنن . در ساده ترین حالت فایلی که برای ویرایش nameserver ها بکار میره همین فایل etc//resolv.conf// هست اما نکته ای که بایستی به آن توجه کنید اینه که برنامه هایی مثل resolvconf ، سرویس network-manager و یا DHCP client به طور داینامیک میتونن پیکربندی های خودشون رو روی فایل etc//resolv.conf// بازنویسی یا Overwrite کنن . پس اگه برنامه هایی این چنینی روی سیستم تون ندارید میتونید تغییرات تون رو توی فایل etc//resolv.conf// صورت بدین در غیر این صورت بعد از Reboot شدن سیستم آدرس های IP ای که بعنوان DNS Server تو فایل etc//resolv.conf// ست کردین از بین میرن . بهتون پیشنهاد می کنم که توی فایل etc//network//interfaces// آدرس DNS Server هاتون رو وارد کنید چون دیگه تقریبا تمامی سیستم ها از DHCP Client استفاده می کنن که میتونه براتون مشکل ساز باشه پس ذخیره تنظیمات در فایل etc//network//interfaces// کار عاقلانه تری هست . ضمنا در این فایل جلوی لاین dns-nameserver بایستی آدرس DNS سرورتون رو وارد کنید .